Reklam

traningspartner.se

tisdag 24 augusti 2010

Mätning av kroppsfett, ECM och BCM

Jag var nere på hälsostudion och körde en mätning av Mätning av kroppsfett, ECM och BCM det ingick när man köpte kort. ECM är en mätning av vatten och sklett, BCM är en mätning av muskler och inre organ. Så här såg det ut.

Vikt 119 kg
Längd 190 cm
Bmi 33.0

Fett 27kg = 22.7% snittet är 11.4kg
ECM 32.2kg = 27.1% snittet är 21.1kg
BCM 59.8kg = 50.2% snittet är 48.7kg

Får se hur det ser ut nästa gång, jag lärde mig i alla fall att jag ska äta 270g protein om dagen och det är en summa jag inte är i närheten av. Det motsvarar 1.3kg kyckling filé, jag vet inte hur jag ska lösa detta problemet får nog börja äta mer proteinpulver 6 portioner om dagen ger 126 gram protein och det vore ju en start då behöver jag bara 150g i min mat vilket fortfarande är ganska mycket tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar